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CLOTHES SHOULD SPEAK TO YOU AND COMMUNICATE A SENSIBILITY. THE MOST IMPORTANT THING TO HAVE AS A FASHION DESIGNER IS YOUR OWN POINT OF VIEW.

I PREFER THE APPROACH OF AN INDUSTRIAL DESIGNER FOCUSING ON SINGLE TAILORED PIECES, FABRIC ANALYSIS AND HOW TEXTURE RELATES TO FORM.

ALL MY COLLECTIONS MARK ME.

I LIKE TRADITION; IT IS OUR HERITAGE OF THE KNOWLEDGE FROM THE PAST. SUBCONSCIOUSLY MY ORIGINS INFLUENCE ME, BUT IMPOSSIBLE TO SAY HOW OR WHERE. ONE IS INFLUENCED BY SO MANY THINGS. I PREFER NOT TO ANALYSE MYSELF, I FIND FABRICS ARE MORE INTERESTING. FABRIC ALWAYS COMES FIRST.


I DO NOT SEE THE POINT OF PARTICIPATING IN THE „GLAMOURIZATION“ OF FASHION DESIGNERS, IF YOU WANT TO ACHIEVE THAT, YOU ARE BETTER OFF BECOMING A POP STAR.

I PREFER NOT TO PRESENT MY CLOTHES IN A SHOW BECAUSE IT HAS NOTHING TO DO WITH THE GARMENTS. A SHOW MEANS THEATRE AND TAKES THE ATTENTION AWAY. HOWEVER SOMETIMES THE ATMOSPHERE AND STRENGTH OF CERTAIN SPACES COMPLEMENT WHAT I TRY TO EXPRESS LIKE THE PRESENTATIONS IN THE SLAUGHTERHOUSE, THE ANIMAL SHELTER OR THE ESCAPE FROM OUR OFFICE.

FASHION MAGAZINES MIRROR OUR TIMES AND ARE MAINLY ABOUT PUBLICITY.
FASHION IN GARMENT HAS LOST MEANING AND SOCIAL REFERENCE.
IT HAS BECOME SUPERFICIAL AND IS MOSTLY ABOUT SELFCELEBRATION, STYLING AND MAKING MONEY.

ONE USES THE WORD „AVANT-GARDE“ TOO EASILY. „AVANT-GARDE“ IS ADVANCED AND INDIVIDUAL THINKING. THE EXACT TRANSLATION FROM FRENCH MEANS „BEFORE THE CROWD OR THE MASS“, THEREFORE IT CAN NEVER BE TRENDY NOR FASHIONABLE.

QUALITÄT IST NICHT NUR MANUFAKTUR, ES IST EIN BEGRIFF, DER SICH AUF 360 GRAD AUSWEITET, QUALITÄT IM DESIGN, IN DER AUSARBEITUNG, IM MATERIAL, IM SERVICE.

ICH HABE EINE NEUE AUFFASSUNG VON EXKLUSIVITÄT: EINE NEUE FORM DER COUTURE. ES FEHLT DAS ELITÄRE.

INSPIRATION IST DIE, DIE MICH TREIBT, ETWAS NEUES NOCH NICHT DAGEWESENES ZU MACHEN.

MODE IST NICHT NUR DAS „WAS ZIEHE ICH AN“, MAN KANN ES AUCH WISSENSCHAFTLICH BETREIBEN.
DIE ÄSTHETIK IST DIE KONSEQUENZ DER AKTION... EINER FORSCHENDEN SUCHE.

KLEIDER MACHEN LEUTE NICHT IM SINN EINER VORGEGEBENEN ROLLE ODER ÄSTHETIK: DAS KLEIDUNGSSTÜCK WIRD EIN PARTNER, EIN „STÜCK VON MIR“.

ICH MACHE SO GANZ VIELE SACHEN AUS DEM TIEFSTEN UNBEWUSSTEN.